Naar aanleiding van uw beantwoording op onze schriftelijke vragen over de rotonde Wijk aan Duinerweg/Plesmanweg/Kuikensweg, d.d. 17 februari 2015, wil de fractie van Gemeentebelangen Beverwijk vervolg vragen stellen volgens artikel 45 van het reglement van orde. 8 maart 2015

RotondeBeverwijk 8 maart 2015

Geacht college,

Uw beantwoording op onze vragen van 17 februari 2015 inzake de geplande aanpassingen aan de “Pizzarotonde” op de Plesmanweg komt ongeloofwaardig over als men ook uw beantwoording op de schriftelijke vragen van de fractie van D’66 van 26 mei 2014 meeneemt.

Uw schriftelijk antwoord aan de fractie D’66 op de vraag op welke termijn deze veranderingen kunnen plaatsvinden, antwoordde u: “De uitvoering zal in het najaar (2014) plaatsvinden op het moment dat er op de Plesmanweg tussen de Kuikensweg en de Creutzberglaan, asfaltwerkzaamheden plaatsvinden aan de verharding om schade als gevolg van boomwortels te herstellen.

Uw schriftelijk antwoord aan de fractie van Gemeentebelangen Beverwijk waarom de werkzaamheden nog niet zijn gestart antwoord u:

Vanwege de huidige weersomstandigheden kan de aannemer geen garantie geven op het geleverde werk. Bij asfalteringswerkzaamheden bij buitentemperaturen lager dan 5 graden Celsius met de reguliere verwerkingstechnieken kunnen resulteren in een asfaltlaag met lagere kwaliteit dan gebruikelijk…. Indien we wel met de werkzaamheden aanvangen, dan lopen we het risico dat het werk stilgelegd moet worden voor een koude periode met temperaturen lager dan 5 graden Celsius”.

Uw antwoord dat als de werkzaamheden aanvangen, dan lopen we het risico dat het werk stilgelegd moet worden voor een koude periode met temperaturen lager dan 5 graden Celsius”, is een dooddoener (zie bijlage).

U beantwoorde schriftelijk in mei aan de fractie van D’66 dat de uitvoering van de werkzaamheden in het najaar (2014) zouden plaats vinden.

Geacht college, de fractie van Gemeentebelangen komt tot de conclusie dat er nooit in het najaar (2014) aanpassingen aan deze rotonde gerealiseerd konden gaan worden, omdat u in uw schriftelijk antwoord aan onze fractie stelt: “Op verzoek van de provincie hebben we 100% subsidie aangevraagd. Bij toekenning van die subsidie dienen de aanpassingen in 2015 te worden gerealiseerd. Volgens de informatie van de provincie ontvangen we uiterlijk eind februari uitsluitsel of de subsidie wordt toegekend” en “Op het moment dat de subsidie wordt toegekend, start de vervolg uitwerking. De uitvoering zal in het najaar (2015) plaatsvinden”.

Is het college het met ons eens dat de vragen, zoals in bovenstaande, over de aanpassingen van de rotonde door u niet juist zijn beantwoord?

Bijlage:

• Gemiddelde temperatuur januari 2014 t/m januari 2015

Bron Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut

Ministerie van Infrastructuur en Milieu

• Klimaatdata en Advies: Seizoensoverzicht

Herfst 2014 (september, oktober, november): Uitzonderlijk zacht,

droog en zeer zonnig

Bron Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut

Ministerie van Infrastructuur en Milieu

•  Reminder; uw beantwoording aan de fractie van D’66 (26 mei 2014)
  •  Reminder; uw beantwoording aan de fractie van Gemeentebelangen

Beverwijk (10 februari 2015)